22 september 2015

Tiki Tok.. een nieuwe rok


Vorige week kwam Amber thuis met een opmerking van de juf... of ik een rekker in haar rokje kon naaien... Oeps... slecht punt voor mama. Het kind had de hele dag met haar rokje zitten sukkelen, dat blijkbaar vlotjes van haar middel gleed.


Dat het om een gekocht rokje ging is misschien een verzachtende factor voor mama, maar daar heeft ze zelf dus niet veel aan. Ze heeft nochtans een uitgebreide collectie deze winter. Er hangen verschillende nieuwe kleedjes in haar kast, en kan ook in de meeste kleren die Femke vorige winter droeg. Met uitzondering dus van de rokjes... die zijn te groot. 


De overige naaiprojecten werden dus even aan de kant geschoven,
en ik maakte meteen twee nieuwe exemplaren. 
Met rits, rek, zakken, ... all-in!




Het eerste rokje is met een stofje van Moda. Tiki Tok noemt de reeks heel toepasselijk. Ik koos het om de mooie kleurencombinatie zwart-roze-oker, maar Amber vindt het vooral leuk omdat er kippen en eitjes op staan. 


 Het tweede stofje kocht ik op Etsy en komt helemaal uit China. 
Het was een coupon van 50 cm en ik kreeg er nipt dit rokje uit.




Tiki Tok stof: Roos & Violet
Blauw stofje: Etsy
Blauwe schoentjes: Kat en Muis
Sneakers: Zara (zomercollectie 2015)

27 opmerkingen:

  1. Leuk, vooral die tik tok! Mooie kleurtjes vh najaar, ik hou er van :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Tof tof! Ik ben fan van de stofjes én de hele outfit eigenlijk :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vond ze zonder kind al geweldig geestig, maar Amber maakt ze prachtig, die twee rokjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie rokjes! Zou dat modelleke ook pamperpoep-proof zijn? Ik heb nu vaak dat de achterkant te kort is...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hmmm.... ik maakte het pas vanaf 3 jaar... het zal zeker kunnen, maar dan staat het wel bol. Je kan dan de achterkant misschien een beetje verlengen? Of een bijpassende bloomer maken?

      Verwijderen
  5. Leuke kleurcombinaties! Staat haar erg schattig!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat zien er 2 perfect afgewerkte rokjes uit!! Ben vooral fan van de Moda stof :)!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooi, helemaal klaar voor de herfst (en 'juf approved' )

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ons Janne kwam naar huis met de opmerking dat we dring-end schoenen met plakkers moeten gaan kopen, want dat de juffen toch niet heel de dag haar veters kunnen strikken... Ook zo'n subtiele hint :-)
    Dit zijn twee prachtrokjes, ik ben vooral weg van het stofje van het tweede.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oh wat een prachtige rokjes en stofjes! Ik ben zo hard van. Leuke foto's ook. Wat worden die meisjes groot! M x

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hele mooie rokjes in hele mooie stofjes, zoals altijd héél mooi gecombineerd ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Zo'n leuke stofjes! Gelukkig kreeg je die subtiele hint van de juf, anders waren die prachtige rokjes misschien nooit gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Zalige rokjes en outfits ook natuurlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Maar waw! Ik ben vooral helemaal fan van het tweede stofje!
    En nu hebben die juffen dus alleszins geen klagen meer :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Heel mooi! Vooral het tweede rokje vind ik prachtig gecombineerd! Ik maakte het ook al mee hoor :-), met rokjes, maar ook met broekjes. Eerst lijkt het wel te passen, maar op de een of andere manier begint het op den duur toch te zakken :-).

    BeantwoordenVerwijderen
  15. A girl can never have too many skirts,

    BeantwoordenVerwijderen
  16. De juf wist maar al te goed tegen wie ze wat zei ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. rokjes zijn eigenlijk bijna nog schattiger dan kleedjes vind ik
    schoontjes allebei en zo leuk gecombineerd <3

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Helemaal fan van die met de vogels erop, super stofje en ik neem aan dat die juf wist dat je naaide, want ik denk dat er maar weinig ouders zijn die daadwerkelijk een elastiek in een rokje kunnen zetten/aanpassen.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...